středa 15. července 2015

Pídění: Láska na první pohled

Být píditelem je to nejlepší na světě, ale když po nějaké věci pídíš urputně, začneš netrpělivě kroutit palcem u nohy. Je to tak intenzivní, že postupem času v tom nevidíš zábavu, ale pořádnou otravu. Pomalu to vzdáváš... A to je to pravé ořechové! Přestáváš tlačit na pilu (při tom se hodně zapotíš) a většinou se začnou dít zázraky. Plní se tvoje přání, která si ve skrytu duše přeješ. Je to tak jednoduché, tralalalá!

A to se stalo i u nás. Naše pídění jsme vzdali... Po několika měsíční odmlce slyším mamku: „Našla jsem ho!“ Běžím se podívat. Pouští video. Oči mi lezou z důlků. Zamilovávám se na první pohled (netvrď mi, že láska na první pohled není). Je tak nádherný! Taťka náš objev schvaluje. Radostí nadskakuji.  

Čekáme. Nejede. Už se nám o něm i zdá. Mamku ze spaní probouzí hlasy. „Už je tu! Musím ho vidět první!“ Vyskakuje z postele a běží k oknu až se celý dům otřásá. (Určitě si říkáš, kde je Pipi. Ta je velký spáč, tu nic neprobudí.) Představuje si, jak v noční košili a nenamalovaná (chápeš to?! NENAMALOVANÁ!) vybíhá ven... Se zklamáním zjišťuje, že je to jen soused, který se ještě nevzpamatoval z opičky (pana Nilsona nemyslím).

Konečně nastává den D  - už je na cestě. K naší smůle musíme odjet, taťka přebírá velení. Dáváme mu instrukce... Při zjištění, že ho přiveze ženská se mu na tváři dělá nenápadný úsměv, který máme prokouknutý. Po chvilce mu jeho nadšení mizí, uvědomuje si, že slečna po dlouhé cestě v autě (při více než třiceti stupňovém vedru) nebude zrovna vonět...

Jeho domněnky se nepotvrdily, ale podle jeho komentáře byla paní za zenitem... Neviděla jsem jí, ale můžeš si být jistý, že blondýna s dlouhýma nohama to nebyla. Ale má to svůj výsledek, konečně je u nás.

Po vybalení začalo seznamování. No jo, já husa hloupá! V té euforii jsem zapomněla zmínit, s kým jsme měli tu čest. To bys chtěl vědět?! Jsi napnutý jako kšandy před prasknutím? Neřeknu ti to, tralalá! Ale když tak škemráš a vypadáš jako pan Nilson, který na mě dělá psí oči (a to já nesnesu), tak ti to prozradím. Dej si kafíčko, čaj (nebo jiný nápoj podle chuti), pohodlně se usaď a pozorně čti. Počkám tu na tebe.




Už jsi zpátky? Tak můžeme pokračovat. Celá rodina holduje zdravým pochoutkám (a kdo za to může?! Mamka! Jako vždy. Kdo by neodolal, když to pokaždé krásně naservíruje?!). V naší výbavičce (nemyslím svatební) proto nemůže chybět ani Optimum 9400. Funící křeček ve tvé hlavě se pořádně potí, přemýšlíš. A to je dobře. Ten, kdo nejí (nebo nechce jíst) zdravě, může odejít. To jsi ztratil čas, co?! Tvoje chyba (neměl jsi to číst).


Optimum 9400 je vysokorychlostní mixér, který dokáže snad všechno. Dobroty, na které máš chuť, naházíš do jedné velké nádoby a už se jen kocháš. Ale jen chvilku, protože přístroj pracuje rychle (za 30 sekund máš hotovo). V naší rodině se často tvoří kolona jako na D1, protože každý chce vidět ten malý zázrak. Chápeš to? Smoothie, koktejly, ořechová mléka, horké polévky, pomazánky, zmrzliny... prostě vše, na co si vzpomeneš. Hotová pohádka. A hlavně stroj je pro lenochy. Je natolik inteligentní, že se sám dokáže očistit a ty se jen raduješ. Z toho se nejvíc zubím, protože mytí (samozřejmě nádobí) není nic pro mě.


O půlnoci můj žaludek nedokáže zůstat klidný, kručí mi v něm. Mám hlad. Dlouho se přemlouvám, ale vysoukat se z mé vyhřáté postele je velmi namáhavé. Škrundání je silnější. Vylézám. Připravuji si ingredience, zapínám našeho miláčka a nastavuji rychlost. Mixování začíná, moje oči září nadšením. Z mé euforie mě vyruší nabručený otec. Půlnoční svačinka je pasé... anebo není? Moje touhy jsou silnější než nějaké zákazy. Kradu se jako zloděj a popadám mixér. Běžím do kotelny. V utajení si dělám svojí půlnoční svačinku. Všichni jsme spokojení (taťka, kterého jsem nevzbudila, já a hlavně můj žaludek).


Představ si, mixér můžeš vrátit do třiceti dnů! Poslat zpět?! Cože? Tohle slovo nechceš ani slyšet, držíš se ho zuby nehty. Už při vybalení nového pomocníka se zamiluješ na první (pokud jsi pozorně četl, říkáš si, chyba chyba, na druhý) pohled a po vyzkoušení je to láska na celý život. Třicetidenní lhůta v tomhle případě není nic pro mě, ale je to důkaz kvality.

Ke stroji dostaneš osmdesáti tří stránkovou knihu receptů v tvrdé vazbě. Z designu knížky skáču metr vysoko, je prostě boží. Takhle má vypadat správná kuchařka. Jediná nevýhoda je neustálé překládání (mamka mě prudí, dělej a překládej). Na českém překladu se momentálně pracuje, ale co mi je do toho? (Už to měli mít dávno vychytané.) Avšak jako učebnice angličtiny je super. Není to spíš klad než zápor?


Dvouletou záruku nečekej - rovnou pětiletou, která se dá navíc navýšit i na deset let (ale to musíš vysypat korunky navíc). Čím delší záruku výrobce nabízí, tím můžeš být spokojenější 
a zvesela si hýbat palcem u nohy.

Určitě se teď ptáš, kde jsme nového pomocníka vzali (nemyslím šlohnout, neboj!)Optimum 9400 byl nalezen na webové stránce Froothie. Pokud se budeš chtít na něco zeptat, neboj (nikdo tě neukousne), při osobním jednání jsou milí a velice ochotní.

6 komentářů:

  1. Aničko, fakt pěkný,měla jsi jít studovat žurnalistiku. Iva Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se přiznat, nyní nevím, co říct. A to se u mě jen tak nevidí! Měla bys mě teď vidět - zubím se od ucha k uchu! Žurnalistiku studovat nepotřebuji (už tak jsem dobrá) a Anna by nejspíš nechtěla (ale ještě se jí raději zeptám) :)

      S láskou Pipilota

      Vymazat
  2. Ahojky...musím říci, že jsem byla úplně unešena příběhěm....čekala jsem nejakou normální recenzi na mixér a ty jsi vykouzlila tak vtipný příběh, že jsem se smála až do konce a nemohla přestat číst dál. Si říkám, kde je pokračování? co bude dál? Jak si to mamka užívá a co tatka? Už so zvykl na noční mixováni? hahah. Píšeš skvělě a těším se na další tvoje příběhy ze života :) Krásné léto s našim miláčkem přeji a doufam, že ta láska vydrží :) Kita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kito, jsem moc ráda, že jsem tě naučila vkládat komentáře, tralalá! Ty jo, tak pěkný příspěvek jsem ještě nedostala! První nejdelší komentář a ještě k tomu opravdu úžasný (miluji dlouhé vzkazy). Ani jsem nestačila kroutit palcem u nohy, jak jsem byla unešená. Nechci nic prozrazovat, ale pokud budeš tuhle středu číst... (zmíním se o našem miláčkovi). Myslím, že se nějakého pokračování dočkáš, jen tomu dej čas, třeba se něco zajímavého přihodí. Doufám, že budeš pravidelným čtenářem a budeš se těšit na každou středu a jako já na tvé fantastické komentáře.

      S láskou Pipilota

      Vymazat