středa 23. září 2015

Pídění || Knihkupectví U Mobi

Ano, jsem tu opět s píděním. Dneska ale trošku z jiného soudku. Tentokrát ti totiž povím o něčem, co mě opravdu nepotěšilo. Bohužel, s nakupováním přes internet nemám jen skvělé zkušenosti jako jsem psala v předešlých článcích (Láska na první pohled nebo Lifefood). Takže si nemysli, že píšu jen pozitivní recenze.

John Green a jeho The Collection nesměla chybět v mé knihovně. Samozřejmě v angličtině. V kamenném knihkupectví cena nebyla nic pro mě, na internetu byla podstatně levnější (tedy záleželo na tom, kde jsi hledal). Pídila jsem poměrně dlouho než jsem narazila na Knihkupectví U Mobi. Ceny i u jiných titulů měly opravdu krásné, ale také se mi líbila rychlost doručení. Neváhala jsem a rychle, ale hlavně s úsměvem na tváři jsem vše „potřebné“ naházela do nákupního košíku. Radovala jsem se, že jsem knížky objednala už v úterý 11. srpna, což znamená, že je nejpozději do pátku 14. srpna budu mít zaručeně doma. Nebyla to jenom má domněnka, i e-mail od Mobi mi to potvrdil, nejpozději 14. srpna se budu radovat zásilkou...




Ve čtvrtek 13. srpna mi přišel e-mail:

„Dobrý den,

z důvodu často opakující se chyby u našich zákazníků, bychom se rádi ujistili, že jste si skutečně objednala box John Green Collection, který je psán v anglickém jazyce?

Děkujeme za odpověď,
Knihkupectví U Mobi“

Docela jsem se zarazila. Nechápala jsem jejich přístup, ale v klidu jsem odpověděla s malou nadějí, že ještě balíček stihnou poslat do pátku.

„Dobrý den,

ano, objednala. Doufám, že zásilka dorazí nejpozději zítra, jak jste uváděli v objednávce.

S pozdravem
***“

Následovala „odpověď“:

„Dobrý den,

bohužel nám dnes nebyl ze skladu dodán titul Lichožrouti se vracejí. Očekáváme jeho dodání zítra. Přejete si počkat nebo máme objednávku zaslat bez zmiňovaného titulu?

Děkujeme,
Knihkupectví U Mobi“


V tu chvíli jsem byla už opravdu naštvaná. Myslí tohle skutečně? Při přijetí objednávky mi psali: „Balík bude odeslán 13.8.2015, předpokladané doručení 14.8.2015.“ Vážně tohle mi začali psát v den odeslání, zda jsem se nespletla a vážně chci knížky v angličtině? K tomu všemu dodají, že knížky nejsou na skladě?! Odpověděla jsem, ale už jsem milá nebyla. 

“Objednávali jsme, když byli na skladě! Přijde mi nevhodné, že tohle řešíte až dnes. Pošlete to najednou, ale už vím, kde si příště nemám objednávat!

S pozdravem
***“

Znovu přišla odpověď.

„Dobrý den,

titul je skladem, pouze nám dnes nebyl doručen z důvodu technické závady na straně dopravce.

Děkujeme,
Knihkupectví U Mobi”

Proč mi pořád přejí dobrý den?! Měli by si uvědomit, že pěkný den rozhodně nemám, jelikož mi úplně překazili moje „plány“ a teď mě pořádně vytáčí. Už jsem neodpovídala, pro jejich zdraví. Nechci mít nikoho na svědomí. Musela bych se pořádně vydýchat, jinak by moje odpověď mohla být urážející... Myslela jsem, že mi to přejde. Nepřešlo (to hlavní naštvání tu naštěstí už není, to bys četl samou cenzuru), proto píšu tuto kritiku. Tito lidé nemají ani kapku slušnosti napsat „Omlouváme se za způsobené problémy“ či podobnou omluvu. Na stížnostní e-mail, že už si od nich příště nic neobjednám reagují tak, že oni za to nemůžou... dnešní technické problémy. Koho to sakra zajímá?! Řešit objednávky na poslední chvíli. Pardon, ale opravdu nemám zájem v budoucnu nakupovat.

Jejich stránky jako internetový obchod?! Nepřehledné, což znamená, musím tu strávit daleko víc času (než něco najdu trvá skoro věčnost), což je pro mě jako pro zákazníka velice nevýhodné. Ale nebudu tě tu poučovat o marketingu nebo webdesignu... prostě po obou stránkách docela katastrofa.


Představ si, knihy jsem si objednávala z Knihkupectví U Mobiho, psali mi z Knihkupectví Beletrie a zásilka dokonce přišla z Easy Life. Asi taky má víc jmen jako já (Pipilota Citrónie Cimprlína Mucholapka Dlouhá punčocha).

Už nějakou dobu se pro tebe snažím vypídit od jaké ceny se neplatí poštovné, ale stále neúspěšně (asi jsem špatným píditelem), takže odkaz ode mě nečekej. Předtím jsem to tam našla, sice s výraznými problémy, ale našla. Řeknu ti jediné, poštovné jsem neplatila. Ale představ si, chtěli ode mě zaplatit balné a dobírku. Dohromady to bylo 37 Kč. Tohle jsem nikdy při žádném objednávání nezažila. Možná to bude tím, že tolik přes internet neobjednávám. Řekla jsem si: „Dobře!” A čekala jsem nějakou pecku, např. krabici s potiskem jako mají jiné internetové e-shopy. O to víc jsem byla nemila překvapena, když na mě při otevření vykoukl samý polystyrén. Zásilku jsem tam doslova lovila jako nějaký poklad. Uff, konečně knížky úspěsně nalezeny. Nevěřila jsem svým očím, třičtvrtě bedny (teď opravdu nepřeháním, jak mám ve zvyku) zabíral polystyren. Ha, už chápu za co jsem platila. Proč sakra neposlali menší krabici? Ušetřili by. Asi neví, co je to ekologie. 


Možná mi trochu (ale jenom trochu) mrzí, že na tomto e-shopu už nebudu nic objednávat, jelikož ceny jsou opravdu výhodné, ale to je jediné plus. Bohužel.


Netuším, zda takový přístup mají ke všem zákazníkům, což doufám, že nemají... Máš s tímhle e-shopem nějaké zkušenosti? 

Objednáváš si knihy také online? Přes jaký e-shop? Ráda bych slyšela nějaké tipy, jelikož jsme milovníci knih, kupujeme je docela často, jen jsme ještě nevypídili nějakou pořádnou stránku, ke které bychom se rádi vraceli.

2 komentáře:

  1. Ahoj Pipi, ani nevíš, jak ráda si od tebe vždy něco přečtu, i když tohle byl hodně negativní článek - ale pravda z kruté reality... Naštěstí ne všechny internetové e-shopy mají takový přístup (jsou tací, se kterými mám výborné zkušenosti), ale od knížek ti bohužel žádný doporučit nemohu, protože knížky si vždy nejraději vybírám osobně.
    Přístup který si ale v článku popsala se stává každodenní hořkostí zákazníků nejen při nákupu přes internet. Mám za poslední měsíc hromadu zkušeností se společnostmi, které na našem trhu prodávají nábytek a musím říct, ani jedna není pěkná (mimochodem o tom bude v pondělí, tedy už zítra, zase můj článek).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niko, děláš mi radost, že se sem ráda vracíš. Také znám spoustu internetových e-shopů, kteří mají skvělý přístup (viz moje předchozí recenze). Knížky si raději kupuji přes internet, jelikož přes web je cena značně menší než v kamenném obchodě. Ale neboj se, nejdřív se po knížce pídím v knihkupectví, až pak si jí objednám, takže nějak naslepo nenakupuji. Na tvůj blog brzo přijdu na návštěvu. Těším se na tvé zkušenosti s nakupováním. Třeba se dozvím, kam nechodit.

      Vymazat