středa 14. října 2015

Radím || Top 5 | Typy na filmy | Romantické filmy?

V dlouhých podzimních, ale hlavně v zimních večerech je nejlepší zalézt do vyhřáté postele, uvařit si čaj, svařák či cokoliv, co máš rád a pustit si nějaký film... Nejlépe nějaký oddechový, u kterého nemusíš tolik přemýšlet, ale také nějaký pamětnický černobílý film. Nebo dokonce němý. Cože říkáš? Že se už nemáš na co dívat a dobré černobílé filmy neznáš? To je jedině dobře, jsi tu správně.

Rozhodla jsem se pro tebe připravit seznam filmů (i seriálů), které mám v oblibě. Ráda bych z toho udělala pravidelný seriál, ale to záleží jen a jen na tobě. Pokaždé v článku najdeš filmy s něčím společným. Dneska jsem si pro tebe připravila filmy, které se dají zařadit do stejné kategorie – romantické.



Tento žánr upřímně nevyhledávám, jelikož červená knihovna není nic pro mě (pak máš podivně zvláštní a hlavně celkem nereálné představy o životě). Můj výběr mých oblíbených filmů se sice řadí do romanťáren, ale vidíš v nich, jaký doopravdy život je a nikdo ti nemaže med kolem pusy, jako to dělají jiní autoři. Realita, která nekončí vždy happyendem a tom je život. Takže nečekej žádnou velkou slaďárnu!

Nesnáším spoilery, kdy mi někdo prozrazuje, o čem film je nebo na co se můžu těšit. Takového člověka bych nejraději přetáhla baseballovou pálkou po hlavě, aby mu na hlavě vyrostla pořádná boule říkající: „To máš za to!“ Nečekej, že bych ti tady prozradila, co uvidíš.... Pokud budeš mít zájem, klikni na název filmu a dostaneš se na Česko-slovenskou filmovou databázi, kde ti to prozradí za mě, s tímhle nechci a ani nebudu mít nic společného....

Zamilovanost mladých lidí, nemoc, nerozlučná láska, oblíbená knížka a autor, krásy Amsterdamu, výborná filmová hudba. Ano, tohle všechno najdeš v jednom filmu. Filmové písničky jsem si oblíbila natolik, že je s Panem Nilsonem často posloucháme. Několikrát ti vytrysknou slzy do očí. Při filmech nebrečím, ale u tohoto filmu jsem několikrát brečela jako Pan Nilson, když mu šlápnu na jeho ocásek. Spisovatel John Green je opravdový génius.


Nikdy nezestárnout? Sen mnoha lidí (převážně žen). Přemýšlel ale někdy o následcích několik let vypadat stále stejně a nezastárnout ani o den? Myslím, že ne, jinak by si svůj sen rychlostí blesku rozmyslel. Tento film je o utrpení být několik let stále stejně mladá. Z Adelaine dcery by mohla být její babička... Neboj se, víc ti nepovím, jak jsem slíbila, nic nebudu prozrazovat...  


Film podle skutečné události. Stephen Hawking? Pořád na mě koukáš s otevřenou pusou a nevíš. Neboj, povím ti to. Stephen Hawking je teoretický fyzik a hlavně jeden z nejznámějších vědců vůbec, který má chorobu ALS. (Víc ti říkat nebudu, pokud ho neznáš, vygoogli si ho.) Herec Eddie Redmayne podal bravurní herecký výkon. Nemysli si, že jsem si to myslela jenom já, za svoji roli byl oceněn Oskarem.


Vše se může změnit během jedná vteřiny. Úplně vše. V jedné sekundě můžeš přijít o milovaného člověka, dokonce i o svůj život. Budeš bojovat, nebo se na to vykašleš a se všemi se rozloučíš? Je láska silnější než...?



Můj oblíbenec John Green a Cara Delevingne, skvělá kombinace. Ptáš se: „Kdo je Cara?“ Cože? Myslela jsem si, že tohle snad víš a nebudu ti to muset říkat. Cara je výborná modelka, která předvádí pro mnoho světových značek (nebudu ti vypisovat jakých, ale jednou je Victoria Secret, to bych tu byla celou věčnost, najdi si to sám). Kinematografie Paper Towns je o rebelce (jako jsem já). Ve filmu najdeš studentský život, dobrodružství, lásku a obětavost, skoro detektivní dovednosti, píditelství. Snad vše, na co si vzpomeneš!


Upozornění: Nemysli si, že filmy jsou řazeny podle oblíbenosti.

4 komentáře:

  1. Ahoj Pipi! To je skvělý nápad ten seriál s doporučenými filmy. Já jsem pro! Já která jsem nikdy nebyla příznivec filmů. už se nějakou dobu chystám shlédnout dva z jmenovaných filmů, jen se k nim stále nemohu dostat. A Hvězdy nám nepřály je jedna z knížek na mém seznamu, které se chystám číst :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Niko, tak to koukám, že jsi pro "filmový seriál", když jsi nikdy nebyla příznivkyní filmů! Třeba nakonec takových bude víc a já napíšu druhou (i třetí, čtvrtou... no, myslím, že dál počítat umíš) část. Na knížku Hvězdy nám nepřály se také těším, ale ještě jsem k tomu nedostala... Představ si, že jí chci číst v angličtině, ale to už určitě víš díky článku Knihkupectví U Mobi. Ani jsi se nepochlubila, jaké filmy ze seznamu plánuješ zhlédnout....

      Vymazat
  2. adalain je opravdu fajnový film na dlouhý večery. Opravdu mě dostal v první polovině filmů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chystám se na repete, Adelaine si to určitě zaslouží. Doufám, že se i příště zapojíš do diskuse. S Panem Nilsonem se na tebe těšíme.

      Pipilota

      Vymazat